Avocado- super-alimentul ce nu poate lipsit din alimentația ta

Avocado – super-alimentul ce nu poate lipsi din alimentația ta

Datorită conținutului mare de nutrienți pe care îl are și a faptului că este una dintre cele mai bune surse de grăsimi sănătoase, avocado și-a câștigat reputația de a fi un aliment ce nu poate lipsi din alimentația ta!

Ce este avocado

Avocado este un fruct al copacului cu aceeași denumire, care crește în zona caldă și este nativ din Mexic.

Deși există dovezi cum că avocado ar fi fosr cultivat încă din urmă cu 10 000 ani, a devenit cunoscut destul de recent. În ani 1900 avea o imagine foarte negativă, fiind numit chiar și „pară de crocodil”. În ultimele decenii, însă, studii efectuate au început să dezvăluie din ce în ce mai multe beneficii ale consumului de avocado, astfel că  la ora actuală este considerat un „super-aliment”.

 

Valori nutriționale

Conform Departamentului de Agricultură al Statelor Unile (USDA) un avocado de mărime medie are aproximativ 200 g. Aceasta are 322 kcal și conține 4,02 g de proteine, 29,47 g de grăsimi și 17,15 g de carbohidrați, dintre care 13,5 g de fibre.

În ceea ce privește conținutul de vitamine și minerale, un avocado are, în medie, 24 mg de calciu, 975 mg de potasiu, 1,11 mg de fier, 105 mg de fosfor și 58 mg de magneziu. Conține, de asemenea, 20,1 mg de vitamina C, 0,135 mg din vitamina B1, 0,261 mg de vitamina B2, 3,493 mg de vitamina B3 și 0,517 mg de vitamina B6. Avocado are și cantități semnificative de vitamina E (4,16 mg) și  vitamina A (14 µg).

Pentru a afla necesarul tău zilnic din fiecare element nutrițional, citește articolele noastre despre vitamine și minerale.

Iată aici și valorile nutriționale pentru 100g avocado:

Avocado - valori nutritionale

 

Beneficiile pentru sănătate ale fructului de avocado

Acestea sunt doar câteva dintre beneficiile fructului de avocado. Iată de ce acesta nu poate lipsi din alimentația ta:

Ajută la absorbția nutrienților

Avocado este o sursă excelentă de grăsimi monosaturate, pe care orgnismul le poate arde cu ușurință pentru a obține energia de care are nevoie. De asemenea, datorită faptului că este bogat în grăsimi sănătoase, avocado-ul ajută organismul să absoarbă nutrienții solubili în grăsimi din alte alimente. De exemplu, în urma unui studiu s-a constatat că, consumând împreună un avocado proaspăt și morcovi cruzi, se îmbunătățește considerabil capacitatea organismului de a absoarbe carotenoizi și de a-i transforma în vitamina A.

Oferă senzație de sațietate

O porție de avocado oferă corpului un „boost” de sănătate, având aproximativ 20 de nutrienți esențiali. Din această cauză, corpul nu resimte senzația de foame atât de puternic. Conform unei cercetări realizate de publicația americană Nutrition Journal, persoane cu surplus de greutate care au mâncat la masa de prânz câte jumătate de avocado, s-au simțit mult mai sătule după masă, reducându-se astfel nevoia de a ciuguli între mese.  

Menține un nivel optim al colesterolului

Datorită faptului că avocado este o sursă foarte bună de grăsimi sănătoase, monosaturate, consumul acestui fruct îmbunătățește funcționarea sistemului cardiovascular. De asemenea, este benefic pentru cei care vor să țină sub control nivelul de colesterol din sânge.  Persoane care aveau un nivel mare al colesterolului și care au urmat timp de o săptămână o dietă bogată în avocado au observat beneficii uimitoare: nivelul de colesterol a scăzut per total cu 17%, trigliceridele au scăzut cu 22%, iar nivelul de colesterol bun a crescut cu 11%.

Ajută la funcționarea optimă a creierului

Grăsimile sănătoase din avocado sunt vitale pentru sănătatea creierului, pentru funcționarea optimă a acestuia și pentru prevenirea unor boli precum Alzheimer. 

Protejează vederea

Avocado este o sursă bună de antioxidanți precum luteină și zeaxantină, ambii nutrienți având un rol important pentru vedere. Consumul lor este legat de un risc scăzut de apariție a cataractei și degenerescenței maculare.

Menține un echilibru optim potasiu-sodiu

Dacă nu există un echilibru între cantitatea de potasiu și sodiu din organism, pot apărea numeroase dereglări în organism, printre care tensiune arterială ridicată, boli de inimă și risc crescut de infarct.  Un avocado întreg asigură 40% din necesarul zilnic de potasiu, mai mult decât o banană.

Îmbunătățește aspectul tenului și al părului

Uleiul de avocado are beneficii similare cu ale uleiului de cocos. Hidratează pielea în profunzime și o face mai flexibilă, iar dacă este folosit ca tratament pentru păr, îl lasă moale și catifelat. Mai mult decât atât, acesta nu se mai încâlcește și se aranjează frumos.

 

Știai că…?

  • Avocado este unul dintre cele mai sigure alimente? Din cauza cojii care este foarte groasă, posibilele pesticide cu care ar fi stropit nu pătrund înăuntru și nu afectează deloc fructul comestibil.
  • Pentru a păstra o cantitate cât mai mare de nutrienți, se recomandă să cureți avocado-ul ca și cum ar fi o banană? Partea cea mai bogată în vitamine este chiar cea apropiată de coajă și astfel se recomandă să ai foarme multă grijă atunci când îl cureți pentru a nu „arunca” din nutrienți.
  • Deși avocado este consumat cel mai des în salate sau sub formă de guacamole, el se poate folosi în moduri mai creative? De exemplu, poți înlocui „grăsimile” din prăjituri (ulei, unt, etc) cu avocado sau îl poți adăuga în shake-uri și smoothie-uri? Noi avem o mulțime de rețete cu avocado!

 

Pe scurt:

  • Avocado este un fruct originar din America Latină și care a început să fie consumat la scară largă destul de recent.
  • Este una dintre cele mai bune surse de grăsimi sănătoase, iar prin urmare contribuie la buna funcționare a sistemului cardiovascular și a creierului
  • Este foarte recomandat pentru persoanele care doresc să își controleze greutatea cu ușurință, din cauză că oferă senzație de sațietate și ajută la absorbția nutrienților din mâncare.
  • Dacă este folosit pe exterior, contribuie la un aspect plăcut al tenului și al părului.
  • Dacă ești preocupat de cumpărarea fructelor organice, nu trebuie să îți faci griji în privința avocado-ului! Coaja sa foarte groasă împiedică eventualele pesticide să pătrundă în fruct.

 

Dacă acest articol ți se pare folositor, nu uita să îl împărtășești cu prietenii tăi!

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s