Ceapa

6 motive pentru care sa consumi ceapă

Ceapa este un aliment folosit atât de des în bucătărie pentru aroma deosebită pe care o oferă mâncării, încât mulți trec cu vederea beneficiile valoroase pe care acestea le are asupra sănătății noastre.

Ce este ceapa

Ceapa este un aliment folosit atât de des în bucătărie pentru aroma deosebită pe care o oferă mâncării, încât mulți trec cu vederea beneficiile valoroase pe care acestea le are asupra sănătății noastre.

În prezent este una dintre cele mai cultivate legume la nivel mondial, iar acest lucru nu este de mirare având în vedere că era folosită frecvent încă din Antichitate. De exemplu, în Egiptul antic ceapa simboliza viața eternă, datorită inelelor sale concentrice și era oferită cadou zeilor. Astăzi există mai mult varietăți de ceapă: roșie, albă, galbenă, verde, fiecare având gustul său propriu.

 

Valori nutriționale

Departamentul de Agricultură al Statelor Unile (USDA) afirmă că o ceapă de mărime medie are aproximativ 110 g. Aceasta are 44 kcal și conține 0,11 g de grăsimi, 1,21 g de proteină și 10,27 g de carbohidrați, dintre care 1,9 g de fibre.

În ceea ce privește conținutul de vitamine și minerale, o ceapă are, în medie, 161 mg de potasiu, 25 mg de calciu, 0,23 mg de fier, 32 mg de fosfor și 11 mg de magneziu. Conține, de asemenea, 8,1 mg de vitamina C, 0,051 mg din vitamina B1, 0,030 mg de vitamina B2, 0,128 mg de vitamina B3, 0,132 mg de vitamina B6 și 0,02 mg de vitamina E.  De asemenea, are 0,4 μg de vitamina K.

Necesarul tău zilnic din fiecare element nutrițional, îl poți afla citind articolele noastre despre vitamine și minerale.

În plus, în această poză poți vedea valorile nutriționale pentru 100 g ceapă.

Ceapa - valori nutritionale

 

Beneficiile pentru sănătate ale cepei

Iată cele 6 motive pentru care să consumi ceapă în fiecare zi:

Are proprietăți anticancerigene

Un studiu realizat a demonstrat faptul că un consum regulat de ceapă reduce în mod considerabil riscul de apariție al cancerului la stomac. Acest fapt se datoreaza prezenței fitochimicalelor (polifenoli) și antioxidanților (quercitina).

Menține sănătatea sistemului cardiovascular

Ceapa conține compuși organosulfurici, care îi dau mirosul și gustul specific. Totodată, acești compuși ajută la scăderea presiunii arteriale și a nivelului de colesterol din sânge, contribuind la menținerea unei inimi sănătoase. Ceapa conține, de asemenea, substanțe cu efect anti-coagulant.

Contribuie la un colon sănătos

Ceapa reprezintă o sursă foarte bună de fructo-oligo-zaharide, substanțe probiotice care stimulează dezvoltarea bacteriilor benefice din tractul intestinal și combat bacteriile rele. Un alt beneficiu al acestor substanțe este faptul că fermentează în tractul digestiv și, în acest fel, facilitează absorbția calciului.

Controlează diabetul

Ceapa contribuie la scăderea nivelul de zahăr din sânge și prin urmare, la controlul diabetului. Este recomandat ca persoanele care suferă de această boală să consume ceapă în fiecare zi. Există și un studiu științific, conform căruia persoanele care au consumat 100 g ceapă pe zi au observat o scădere semnificativă a cantității de zahăr din sânge.

Are efect antibacterian

Potrivit unui studiu realizat extractul de ceapă și uleiurile esențială de ceapă inhibă dezvoltarea microbiilor și a altor bacterii.

Menține pielea sănătoasă

Ceapa este o sursă foarte bună de vitamina C, care este folosită la producția de colagen. Colagenul, la rândul lui, intră în compoziția țesuturilor conjunctive, în special a pielii, iar, prezent în cantități optime, menține elasticitatea pielii.

 

Știai că…?

  • Aroma specifică cepei este dată de prezența unor compuși sulfurici? Totodată, în momentul în care tăiem ceapa, aceștia eliberează un gaz care activează neuronii din zona ochilor și cauzează senzația de usturime. Pentru a îndepărta vaporii iritanți, organismul nostru produce lacrimi.
  • Este bine să ținem ceapa curățată sub un jet de apă rece timp de câteva secunde înainte de a o tăia?
  • Pentru a scăpa de respirația urât mirositoare cauzată de ceapă, se recomandă să consumăm pătrunjel, mere sau salată verde?
  • Prin gătire, ceapa își pierde aproape toate substanțele antioxidante?

 

Pe scurt:

  • Ceapa, deși perceput de mulți ca un banal ingredient din bucătărie, are o mulțime de beneficii pentru sănătate.
  • Este o sursă excelentă de antioxidanți, drept pentru care combate eficient răceala și reduce riscul de apariție al cancerului. În plus, contribuie la a avea o inimă sănătoasă și este recomandată pentru diabetici. Nu în ultimul rând, are și efecte externe: un puternic rol antibacterian și în menținerea unui aspect tânăr al pielii.

 

Dacă acest articol ți se pare folositor, nu uita să îl împărtășești cu prietenii tăi!

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s