Bananele

Ghidul complet al bananelor

Bananele sunt printre cele mai consumate fructe din lume – iar acest lucru nu este de mirare, având în vedere beneficiile multiple pe care le au asupra sănătății!

Ce sunt bananele

Bananele au fost cultivate pentru prima dată în Papua Noua Guinee și alte țări din Asia de Sud-Est, în urmă cu cel puțin 7000 de ani. Astăzi ele cresc în 135 de țări din întreaga lume, cei mai mari producători fiind China și India.

O banană este formată din două părți:

  • coaja: este de culoare galbenă-verzuie și este o sursă excelentă de potasiu, fibre și serotonină. Deși nu este foarte plăcută la gust, în unele țări asiatice este consumată împreună cu miezul fructului, coaptă la cuptor sau prăjită;
  • pulpa fructului: are gust dulce și conține marea majoritate a nutrienților.

 

Valorile nutriționale ale bananelor

Departamentul de Agricultură al Statelor Unile (USDA) afirmă că o banană de mărime medie, fără coajă, are aproximativ 118 g. Aceasta are 105 kcal și conține 0,39 g de grăsimi, 1,29 g de proteină și 26,95 g de carbohidrați, dintre care 3,1 g de fibre.

În ceea ce privește conținutul de vitamine și minerale, o banană are, în medie, 422 mg de potasiu, 6 mg de calciu, 0,31 mg de fier, 26 mg de fosfor și 32 mg de magneziu. Conține, de asemenea, 10,3 mg de vitamina C, 0,037 mg din vitamina B1, 0,086 mg de vitamina B2, 0,785 mg de vitamina B3, 0,433 mg de vitamina B6 și 0,12 mg de vitamina E.  De asemenea, are 4 μg vitamina A și 0,6 μg de vitamina K.

Necesarul tău zilnic din fiecare element nutrițional, îl poți afla citind articolele noastre despre minerale și vitamine.

În plus, în această poză poți vedea valorile nutriționale pentru 100 g banană:

Valorile nutritionale ale bananelor

 

Beneficiile pentru sănătate ale bananelor

Mențin inima sănătoasă

Potasiul este un mineral esențial pentru sănătatea sistemului cardiovascular, iar bananele sunt printre cele mai bune surse de potasiu! Studii realizate au dovedit faptul că o dietă bogată în potasiu poate scădea cu până la 27% riscul apariției bolilor de inimă. De asemenea, ele normalizează tensiunea arterială.

Îmbunătățesc absorbția calciului în organism

Contribuie la o mai bună asimilare a calciului în oase, datorită prezenței fructooligozaharidelor. Acestea sunt substanțe probiotice care fermentează în tractul digestiv și facilitează, în acest mod, absorbția calciului.

Ajută digestia

Bananele sunt o sursă bogată de nutrienți cu rol important în reglarea tranzitului intestinal: sunt o sursă excelentă de fibre, conțin de asemenea fructooligozaharide, substanțe care stimulează dezvoltarea bacteriilor benefice din tractul intestinal. Nu în ultimul rând, conțin pectine, fribre solubile care îmbunătățesc digestia.

Combat retenția de apă din organism

Bananele sunt cunoscute pentru faptul că sunt bogate în potasiu. Ca urmare, ele combat retenția apei din organism deoarece postasiul, împreună cu sodiul, menţin echilibrul hidric.

Oferă senzație de sațietate

Din cauza faptului că bananele conțin o cantitate mare de fibre, ele oferă senzație de sațietate și astfel sunt indicate în programele de control al greutății. O banană de mărime medie are, însă, aproximativ 100 kcal, astfel că trebuie consumate cu măsură!

Reglează nivelul de zahăr din sânge

Alt efect benefic al pectinelor și fructooligozaharidelor este faptul că reglează nivelul de zahăr din sânge. De asemenea, bananele au un indice glicemic relativ scăzut (30 pentru banane necoapte și 60 pentru banane coapte).

 

Intervalul recomandat de consum al bananelor

Știai că…?

  • Bananele te fac fericit? În primul rând, din cauză că au forma unui zâmbet J În al doilea rând, sunt o sursă bună de serotonină, ,,hormonul fericirii”, care are un rol important în prevenirea apariției depresiei și anxietății.
  • Coaja de banană ajută la ameliorarea mâncărimilor cauzate de muscăturile de țânțari?
  • Există peste 500 de varietăți de banane, dintre care unele sunt de culoare roz?
  • Bananele continuă să se coacă chiar și după ce sunt culese, dacă sunt păstrate la temepratura camerei?

 

Pe scurt:

  • Bananele reprezintă unul dintre cele mai cultivate fructe tropicale.
  • Sunt printre cele mai la îndemână surse de potasiu, astfel că ele contribuie la a avea o inimă sănătoasă. De asemenea, au efecte benefice asupra digestiei, nivelului de zahăr din sânge și echilibrului hidric din organism.
  • Consumul de banane îți îmbunătățește dispoziția și îți oferă o stare generală de bine.

 

Aici poți găsi rețetele noastre care conțin banane. Și nu uita, dacă acest articol ți s-a părut folositor, împărtășește-l cu prietenii tăi!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s