portocale

Ghidul complet al portocalelor

Portocalele sunt cele mai răspândite și consumate fructe citrice și cresc în zonele tropicale și subtropicale din întreaga lume. Ele au apărut ca un fruct hibrid între pomelo și mandarine, iar astăzi există zeci de varietăți de fructe citrice considerate a face parte din familia portocalelor, precum portocala dulce, portocala amară, bergamota și mandarina.

Ce sunt portocalele

O portocală este formată din trei părți:

  • coaja: aceasta are o aromă puternică și este folosită destul de des în deserturi sau băuturi, dar puțină lume cunoaște faptul că este o excelentă sursă de nutrienți, având compuși anti-colesterol, vitamina C și de 4 ori mai multe fibre decât pulpa fructului;
  • pielița: este partea albicioasă din portocală, ușor amară, dar bogată în antioxidanți;
  • pulpa fructului: este cărnoasă, suculentă și plină de substanțe benefice.

           

Valori nutriționale            

Conform Departamentului de Agricultură al Statelor Unile (USDA) o portocală de mărime medie, fără coajă, are aproximativ 130 g. Aceasta are 62 kcal și conține 0,16 g de grăsimi, 1,23 g de proteină și 15,39 g de carbohidrați, dintre care 3,1 g de fibre.

În ceea ce privește conținutul de vitamine și minerale, o portocală are, în medie, 237 mg de potasiu, 52 mg de calciu, 0,13 mg de fier, 18 mg de fosfor și 13 mg de magneziu. Conține, de asemenea, 69,7 mg de vitamina C, 0,114 mg din vitamina B1, 0,052 mg de vitamina B2, 0,369 mg de vitamina B3, 0,079 mg de vitamina B6 și 0,24 mg de vitamina E.

Necesarul tău zilnic din fiecare element nutrițional, îl poți afla citind articolele noastre despre minerale și vitamine.

Iată aici intervalul recomandat de consum al portocalelor:

Portocalele

 

Beneficii pentru sănătate ale portocalelor

Întăresc sistemul imunitar și previn apariția infecțiilor

Portocalele sunt o bună sursă de vitamina C și compuși antioxidanți precum polifenoli. Aceștia protejează organismul împotriva radicalilor liberi și apariției infecțiilor.

 

Reduc hipertensiunea arterială și colesterolul

Portocalele joacă un rol important în menținerea sănătății sistemului cardiovascular. Ele conțin potasiu, un mineral care controlează ritmul cardiac și tensiunea arterială. De asemenea, sunt bogate în fibre solubile care ajută la scăderea colesterolului din sânge, potrivit unui studiu. Alt studiu efectuat a indicat faptul că hesperidina, principala flavonoidă care se găsește în portocale, are, de asemenea, efecte benefice asupra sănătății inimii.

 

Au proprietăți anticancerigene

S-a dovedit că limonoidele care se găsesc în fructele citrice pot preveni dezvoltarea celulelor canceroase, în special în ceea ce privește cancerul la plămâni, piele, stomac și colon.

 

Împiedică formarea pietrelor la rinichi

Portocalele sunt  o bună sursă de acid citric și citrați care ajută la eliminarea pietrelor la rinichi, potrivit unui studiu american.

 

Îmbunătățesc vederea

Portocalele sunt bogate în vitamina A, care are un rol important în menținerea unei vederi optime și reduce riscul de apariție a unor boli precum cataractă sau degenerescență maculară.

 

Previn constipația

Conținutul ridicat de fibre contribuie atât la stimularea sucurilor digestive, cât și la eliminarea resturilor alimentare acumulate în colon, asigurând astfel sănătatea sistemului digestiv.

 

Îmbunătățesc aspectul tenului

Antioxidanții pretejează pielea împotriva radicalilor liberi, iar vitamina C contribuie la producția de colagen. Astfel, consumul de portocale reduce considerabil efectul nociv al razelor solare și îmbunătățeste textura pielii.

 

Știai că…?

  • Portocalele au fost menționate pentru prima dată în literatura chineză în anul 314 i.Ch ?
  • În anul 1987 portocalii erau cei mai cultivați pomi din întreaga lume?
  • Portocala este un fruct hibrid între pomelo și mandarină? O portocală are 25% gene aparținând fructului pomelo și 75% gene aparținând mandarinei?
  • La fel ca în cazul lămâilor, deși într-o proporție mai mică, în ciuda faptului că portocalele sunt fructe acide, ele contribuie la alcalinizarea organismului?

 

 Pe scurt:

  • Portocalele reprezintă 70% din producția totală de citrice, fiind consumate peste tot în lume.
  • Nu doar pulpa fructului este bogată în nutrienți – coaja de portocală și pielița albicioasă sunt la fel de importante.
  • Portocalele sunt fructe cu proprietăți nutritive multiple, având efecte benefice asupra imunității, digestiei, sănătății inimii și aspectului tenului, printre altele.

 

Iată rețetele noastre care conțin portocale. Și nu uita, dacă acest articol ți s-a părut folositor, împărtășește-l cu prietenii tăi!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s