Kiwi

Kiwi

Kiwi-ul este un fruct originar din Asia și care a început să fie cultivat în restul lumii relativ recent. La începutul secolului 20 a fost importat în Noua Zeelandă, unde a primit numele actual de kiwi datorită asemănării cu pasărea națională a țării.

Ce este kiwi-ul?

Un kiwi este format din trei părți:

  • coaja: deși este acoperită de puf și majoritatea oamenilor o îndepărteaza, coaja este partea din kiwi cea mai bogată în nutrienți;
  • pulpa fructului: aceasta reprezintă cea mai mare parte din fruct, este zemoasă și aromată și oferă un conținut ridicat de fibre;
  • semințele: conțin antioxidanți și acizi grași omega 3.

Valori nutriționale

Potrivit USDA  – Departamentul de Agricultură al Statelor Unile, un kiwi are în medie 69 g. Aceasta are 42 kcal și conține 0,79 g de proteină, 0,36 g de grăsimi și 10,12 g de carbohidrați, dintre care 2,1 g de fibre.

În ceea ce privește conținutul de vitamine și minerale un kiwi are, în medie, 23 mg de calciu, 215 mg de potasiu, 23 mg de fosfor, 0,21 mg de fier și 12 mg de magneziu. De asemenea, conține 63 mg de vitamina C (de două ori mai mult decât o lămâie), 1,01 mg de vitamina E, 0,235 mg de vitamina B3, 0,043 mg de vitamina B6, 0,019 mg din vitamina B1 și 0,017 mg de vitamina B2.

Pentru a aplica mai ușor aceste informații poți citi articolele noastre despre minerale și vitamine, unde poți afla necesarul tău zilnic din fiecare element nutrițional, în funcție de vârstă și sex.

În imaginea de mai jos găsești conținutul nutrițional la 100 g kiwi.

Kiwi

Beneficii pentru sănătate ale kiwi-ului

Îmbunătățește elasticitatea pielii

Conține antioxidanți puternici precum vitamina C, vitamina E şi polifenoli care îmbunătăţesc elasticitatea pielii şi încetinesc procesul de îmbătrânire.

Reglează nivelul de colesterol și de zahăr din sânge

Datorită conținutului de magneziu kiwi-ul reduce nivelul colesterolului „rău”. Acest fruct are și un indice glicemic scăzut, astfel că ține sub control nivelul glucozei din sânge.

Menține sănătatea sistemului cardiovascular

Semințele din kiwi sunt bogate în acizi grași omega 3 care previn apariția bolilor de inimă și reduc riscul unui atac cerebral sau infarct. În plus, potasiul ajută la buna funcţionare a inimii şi la reglarea presiunii arteriale.

Contribuie la sănătatea sistemlui digestiv

Kiwi-ul este un fruct cu un conținut relativ ridicat de fibre, ceea ce favorizează tranzitul intestinal. De asemenea, are și un ușor efect laxativ.

Trateaza problemele respiratorii

Conform unui studiu copiii care au consumat în mod regulat kiwi (5-7 porții de kiwi și alte fructe cu conținut ridicat de vitamina C pe săptămână)  au fost mai rezistenți la simptome ale astmului și alte probleme respiratorii.

Protejează împotriva stresului oxidativ

Datorită prezenței polifenolilor, antioxidanți puternici, kiwi-ul ajută la reducerea efectelor stresului oxidativ.

Menține o vedere optimă

Protejează împotriva degenerării maculare şi a altor probleme oculare.

 

Știai că…?

  • După cumpărare, kiwi poate fi ținut la frigider timp de 2-3 săptămâni fără să se altereze? Pe de altă parte, dacă fructul este cumpărat necopt, trebuie păstrat la temperatura camerei până devine moale. Pentru a grăbi procesul, poate fi pus într-o pungă alături de un măr sau o banană.
  • Kiwi conține o serie de enzime care ajută la frăgezirea cărnii? Astfel, se recomandă a fi folosit în marinată.
  • Kiwi este unul dintre fructele cu cel mai ridicat conţinut de vitamina C? Un fruct de 120 g este suficient pentru a satisface necesarul zilnic de vitamina C al unui adult.

Pe scurt:

  • Kiwi-ul este un fruct exotic aflat la îndemână, dar ale cărui beneficii pentru sănătate sunt încă o surpriză pentru multă lume.
  • Kiwi-ul are un conținut foarte ridicat de vitamina C – de două ori mai multă decât o lămâie – alături de alți antioxidanți puternici.
  • De asemenea, păstrează o inima sănătoasă, o digestie optimă și un ten de invidiat!

Dacă acest articol ți se pare folositor, nu uita să îl împărtășești cu prietenii tăi!

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s