Lamaile

Lămâile

Un fruct originar din Asia de Sud și de Sud-Est, lămâia a ocupat întotdeauna un loc important în medicina tradițională indiană, Ayuverda, fiind cunoscută și apreciată pentru beneficiile sale asupra sănătății. Treptat a început să fie utilizată în diverse scopuri pretutindeni în lume, mai întâi în Europa și apoi în America, devenind în prezent unul dintre cele mai la îndemână și folosite fructe.

Ce sunt lămâile

O lămâie este formată din trei părți:

  • coaja: este care care îi oferă mirosul specific, datorită conținutului de uleiuri naturale;
  • pielița: țesutul alb, amar la gust și bogat în pectine, o sursă de fibre solubile;
  • pulpa fructului: aceasta conține sucul de lămâie.

Valori nutriționale

Potrivit USDA (Departamentul de Agricultură al Statelor Unile) o lămâie fără coajă are în medie 58 g. Aceasta are 17 kcal și conține 0,64 g de proteină, 0,17 g de grăsimi și 5,41 g de carbohidrați, dintre care 1,6 g de fibre.

În ceea ce privește conținutul de vitamine și minerale, o lămâie are, în medie, 15 mg de calciu, 80 mg de potasiu, 9 mg de fosfor, 0,35 mg de fier și 5 mg de magneziu. De asemenea, conține 30,7 mg de vitamina C, 0,09 mg de vitamina E, 0,058 mg de vitamina B3, 0,046 mg de vitamina B6, 0,023 mg din vitamina B1 și 0,012 mg de vitamina B2.

În articolele noastre despre minerale și vitamine poți afla necesarul tău zilnic din fiecare element nutrițional, în funcție de vârstă și sex.

În imaginea de mai jos găsești conținutul nutrițional la 100 g lămâie.

Valori nutritionale ale lamailor

 

Beneficii pentru sănătate ale lămâilor

Cresc imunitatea

Conținutul bogat de vitamina C și antioxidanți previne formarea radicalilor liberi, răspunzători pentru apariția cancerului, îmbunătățește activitatea sistemului imunitar și previne îmbătrânirea prematură.

Scad riscul de apariție al unui atac cerebral

Potrivit unui studiu al Asociației Americane pentru Inimă (AHA), fructele citrice, printre care și lămâile, pot contribui la scăderea riscului de apariție al atacurilor cerebrale. Flavonoizii din lămâi îmbunătățesc funcțiile vaselor de sânge și au efect antiinflamator.

Contribuie la reechilibrarea Ph-ului din sânge

Deși lămâia este un fruct citric, în interiorul organismului acționează ca o bază.  În momentul în care lămâia pătrunde în organism, mineralele din suc sunt descompuse și creează un efect alcalin.

Mențin un aspect sănătos al pielii

Lămâile conțin vitamina C, care are un rol important în producția de colagen. De asemenea, vindecă acneea și arsurile solare și reduce ridurile.

Îmbunătățesc absorbția fierului

Dacă alimente care conțin cantități importante de vitamina C sunt consumate împreună cu alimente care conțin fier, abilitatea organismului de a absorbi fierul se maximizează. Astfel, se recomandă ca pe o salată cu frunze de spanac sau boabe de năut să se adauge și puțin suc de lămâie.

Purifică intestinele și tratează constipația

Lămâile stimulează activitatea intestinelor și contribuie astfel la eliminarea constipației. Se recomandă, în acest caz, să bei un pahar de apă caldă cu lămâie dimineața pe stomacul gol.

Elimină pietrele la rinichi

Ajută la dizolvarea pietrelor la rinichi și a depozitelor de calciu din organism, datorită acidului citric.

Îmbunătățesc vederea

Lămâile conțin o mulțime de antioxidanți, printre care și betacaroten, ceea ce înseamnă că au un rol important în menținerea unei vederi optime.

 

Știai că…?

  • Lâmâile aflate la temperatura camerei sunt mai ușor de stors?
  • Lămâile trebuie culese când ajung la punctul de maturitate maximă?
  • În trecut, marinarii consumau lămâi pentru a preveni scorbutul? Acest lucru se datorează conținutul bogat de vitamina C.
  • Dacă storci suc de lămâie pe o salată, aceasta capătă un gust plăcut și nu va mai fi nevoie să adaugi sare?

Pe scurt:

  • Lămâile au întrebuințări multiple în viața de zi cu zi, putând fi adăgate cu ușurință în apă, folosite ca dressing în salate pentru un plus de savoare sau consumate sub formă de limonadă.
  • Lâmâile sunt unul dintre fructele cu cele mai puternice proprietăți antioxidante.
  • De asemenea, ele previn anemia și contribuie la o digestie optimă.

Dacă acest articol ți se pare folositor, nu uita să îl împărtășești cu prietenii tăi!

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s